Friday, January 21

Persahabatan Antara Blogger...Penting?

Salam semua.
Menjelang hari jumaat nie hangpa memang suka sangat la kan?  Bagi yang kerja tu memang tak sabar nak tunggu masa balik.  Mesti banyak program yang dirancang untuk hujung minggu korang.  Ini jelah harinya nak menghabiskan masa dengan kawan2 hangpa,  dengan boyprend ka gurlprend ka.  Kan?  Bagi yang kena kerja juga hujung2 minggu ni,  banyak-banyak la bersabar yea.  Takpa, nanti apply cuti lame-lame, pegi release tension tu.  Kerja-kerja juga, tapi kesihatan pun mesti mao jaga jugak yea.

Korang semua suka berkawan tak?  Mesti lah suka kan?  Takde orang dekat dalam dunia ni yang tak suka berkawan, mesti semua suka.  Cuma ramai dengan tak ramai saje kawan korang tu.  Ada yang ramai kawan dan rapat dengan semua, ada yang tak ramai kawan tapi kawan dia yang sedikit tu la yang memberi banyak makna pada dia.  Dan ada juga yang takde kawan langsung,  nak berkawan tapi malu-malu.  


Sekarang ni aku nak bercerita sikit pasal relation between bloggers ni.  Blogger hanya dikenali dari alam maya saje kan?  Dulu masa aku mula-mula berblogging rasa macam tu la,  sekadar kawan di alam maya nie saje dan bukan di dunia realiti.  Tapi lama-kelamaan berkawan dengan blogger nie bukan sahaja di alam maya, tapi di dunia realiti.

Dulu masa kenal Myspace, Friendster, berkawan pun takat dalam alam maya saje.  Takde sampai nak jumpa, kalau nak jumpa pun maybe kawan-kawan lama.  Kawan-kawan yang baru memang la susah nak jumpa, risau jadi pape kan?  Tapi bila dah kenal duni blog nie,  mula la rasa nak jumpa orang tu, nak jumpa orang ni.  Yelah. maybe sebab tertambat dengan gaya penulisannya atau orangnya kan?  Tapi sebab apa dengan blogger, kita tak risau nak jumpa?  mungkin sebab serba sedikit dia akan cerita pasal diri dia dan apa dia buat hari-hari.  


Aktiviti-aktiviti macam nie la yang mengeratkan hubungan sesama bloggers kan?  Lebih baik macam nie, kenal antara satu sama lain,  bertukar pendapat dan sebagainya.  Takde lah duduk di alam maya saje dan mengutuk sana-sini. Yelah, kenal tidak, jumpa pun tak penah  tiba-tiba mengutuk.  Kutuk dengan menegur tuh lain maksudnya.  Kena faham dekat situ yea.

Memang penting bagi aku rasanya hubungan antara bloggers nie di eratkan, sebabnya kita boleh bertukar-tukar pendapat dan boleh share something.  Macam-macam boleh buat bila kita kenal dengan ramai orang.  Bukan sekadar pasal blog saje,  perkara lain pun korang takkan jadi segan nak tanya. Serius aku tak tipu!
Dan nasihat aku jugak,  memang ada kebaikannya dan ada jugak keburukkannya.  Yang penting,  hangpa pandai-pandai la bawak diri.  Tak kesah la dalam alam maya or reality life hangpa naa.  Hangpa tak rugi pun kalau berkawan dengan semua orang.  Sekian.

p/s : korang rasa penting tak relation between bloggers nie?

p/s  lagi : dah terang-terang aku tulis "Friendship is Priceless" kan?

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

13 comments:

  1. wahhhhhhhhhhhh....... lamanya tak masuk sini T_T.

    kalau kita leh jumpa time raya ari tu kan best T_T.

    ok no more regrets. nanti ada rezeki terjumpa jugak, kan?

    Well.. Plotting my trip to bandung. around June I'll be in KL, and maybe sampai habis cuti sem. I hope so. sbb ramai orang yg nis nak jumpa ada kat kl...

    ReplyDelete
  2. penting2. hehe. dh bile nk wat aktiviti blogger kat ganu plk, hehehee...

    ReplyDelete
  3. Kaaaaaaannnn?????
    antara blogger pn bleh jd kawan ape. :)

    ReplyDelete
  4. btul..pnting hbungan antr blogger..slain kgsi pndgn,kte ley tmbhkn kwn..dr cre pnulisan sseorg 2 la.kte taw die cmne..byk sgt bnde yg bljr dlm dunia blog ni..=)

    ReplyDelete
  5. kita kawan ker? (pergi wayang tak ajak!) =.=

    ReplyDelete
  6. penting2...tp, kalau pemalu susah sikit lah..nnt segan2...hiiiiiiii

    ReplyDelete
  7. haha
    aku lebeh rapat dgn bloggers dr member lain.

    ReplyDelete
  8. bergantung pd pendpt individu...mmg ada baik dn ada buruknya...so dlm blog , jgn nak over2 sgt...ttp kne tapis jgk..

    ReplyDelete
  9. harus lah kawan! bukan takat datang komen2 kan kan kan.. XD

    kite kawan kan biel? XD

    ReplyDelete
  10. saya sayang persahabatan kita ciwit ciwit ngee

    ReplyDelete
  11. penting..hidup kena sentiasa berdunia dgn org...mak confuse pesan..;P

    ReplyDelete
  12. Wah.. Ada gathering.. Belum pernah join mna2 TT lagi sebab x abis jelajah untuk kenal blogger malaysia.. Salam kenal bro..

    ReplyDelete

BeSt 4 me: