Sunday, July 31

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 2011!

Salam semua..

Selamat menyambut bulan Ramadhan aku ucapkan pada korang yang beragama islam.  Alhamdulillah kita diberi kesempatan lagi pada tahun ini untuk bertemu dengan bulan yang mulia ini.  Bulan yang dinanti-nantikan oleh orang-orang yang beriman dan selalu merindui bulan ini.  Sebab bulan ini korang boleh buat macam-macam amalan,  kerana pintu syurga dibuka dan pintu neraka ditutup.  Ape amalan yang mulia korang buat akan mendapat pahala yang berganda-ganda.  Jadi rebutlah peluang ini ( 30 hari ) untuk berubah dan tambahkan amalan, sebab belum tentu tahun depan kita akan dapat bertemu lagi dengan Ramadhan.


Jadi besok bermula lah hari pertama kita puasa,  harap semua umat islam dapat berkatnya pada hari yang pertama dan semua dapat berpuasa dengan baek.  Bukan setakat menahan makan dan minum saja yea.

Korang jangan lupa malam ni dah stat solat tarawih.  Mari lah kita beramai-ramai solat berjemaah di Masjid ataupun Surau yea.  Nie aku nak bagi fadhilat Malam Pertama solat Tarawih :


Untung kan?  Jadi lakukannye dengan penuh khusyuk dan ikhlas.  Insyallah.

Di kesempatan ini aku nak mohom maaf jika ada salah dan silap selama berkawan dan berblogging dengan korang nie.  Kalau ada yang aku buat sampai korang terasa,  minta maaf yea.  Takde manusia yang tidak pernah melalukakn kesilapan.

Sekian...Selamat berpuasa semua!

p/s : jangan tengahari buka periuk yea? tuh puasa yang-yuk...haha..korang mesti pernah buat kan?

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

5 comments:

  1. Salam Ramadhan..
    Jangan puasa yang yang yok ye =)

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan nabil..may this ramadhan gives u 1001 hikmah wal barakah..

    ReplyDelete
  3. selamat menyambut ramadhan bro..

    so apa azam utk ramadhan kali nie ? hehe

    ReplyDelete

BeSt 4 me: