Sunday, June 27

Vuvuzela dan PENANGANNYA!!

Isnin ke Jumaat keja..Sabtu keja..Ahad keja..Korang rase hari ape patut sesuai untuk cuti? Rehat? Mungkin ka ade hari laen selepas Ahad?hahaha. Cukup mengarut..Maybe lepas nie ade hari Selasih ke? Rehat ke? Bole kot time tuh rehat2 kan badan. Baru jek entry lepas aku cite pasal kerja dan kesihatan. Tapi aku still gak kerja non-stop. Sampai naek merajuk dah moto aku tuh, sebab tak terjage. Aku nak cari 'maid' la pasni, just untuk basuh moto. Ok tak cadangan aku?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

( VUVUZELA )

Tau ke korang ape benda alah kat atas nie? Rase2 semua dah tau, menatang nie la yang memekak kat Stadium2 kat Afrika sekarang. World Cup kan? Tapi ade bunyi lalat. Aku rase dah macam lalat ngah keliling makanan je. Kalau aku jadi pemain tuh, serius aku tak leh nak fokus..Rase macam nak tepuk2 tepi telinge, macam ade lalat ikot jek dari belakang!

Aku nak kongsikan sikit nie, tadi duk belek2 intenet nie, sekali terbaca artikel nie. Pasal trumpet nie la. Yelah, pelik gak aku. Benda tuh bunyi tanpa henti tuh!! Rase2 macam mane yea nafas dorang nie? Mule2 aku dgr, ingat masa game Tuan rumah jek, rupenye semua game!!huhuhu..

Aku rase, World Cup kali nie paling riuh sekali. Okeh, untuk pengetahuan korang, peniupan Vuvuzela nie sebenarnye boleh menyebarkan kuman!! Dari Ayak Liuq kat mulot depa tuh. Menyembur2 keluar kan? So, secara tak langsung akan kluar kuman!!Eeeeeeeeeeuuuwwwwwwwwwww! Bayangkan jika orang sebelah korang ade HIV?? or Virus2 yang bahaye ke?



Selain tuh gak, 'Vuvuzela' nie boleh menyebabkan telinge jadi pekak! Lepas tuh memberikan ketidakselesaan pada pemain. Mungkin sebab tuh Perancis ngan Italy kalah kot? Sebab dorang tak tahan bunyi trumpet nie!
So, rase2 kalau nak tiup nie baek pegi maen jauh2. Tiup la sorang2, tapi jangan lame2 sebab nanti akan merosakkan tekak korang pulak. Jage baek baii..

Korang penah nampak tak kat Malaysia trumpet nie??

p/s : cmlm mse ak g tgk Brazil vs Portugal, tbe2 dgo bnyi trumpet nie. Kt tb dgo cam bunyi lalat, tapi bila depan2 dah macam bunyi lori!! Tekesima aku. Tapi elok jangan korang buat la, sebab boleh buat org mati sakit jantung, pastu buat org sakit hati jek..Ade kena pukul sat lagi. Elok tiup kat stadium jek der..Janganla ko pegi tiup kat Restoran. (mau tercekik org kang)

Rase p/s nie paling panjang aku buat!

That's all.
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

5 comments:

  1. ingtkan trumpet yg budak kecik salu main tuh..haha!
    mmg annoying la kdg2..heee.tp kalau match sunyi sepi pun seram gak jadinya..miaaahahaha

    ReplyDelete
  2. kalau ade org ckp pnh jmpe kt msia
    bgtw ek
    pnt cri vuvuzuela ni
    =))

    ReplyDelete
  3. mui : xseram aihhh~sakit ati ag adela!hehehe

    ReplyDelete
  4. farysa : nk cri ke?nbiel dh jmpe!tp bkn org jual,bdk tuh ntah dpt dri mne ntah~huhuhu

    ReplyDelete
  5. aku yang anti-vuvuzela.
    penah wat entri sal ni gak awal2 world cup dulu.sakit hati!

    ReplyDelete

BeSt 4 me: