Tuesday, June 29

LAWAK : Antara Polis dan Budak Hitam!

Salam..hari nie cuti, rase macam sungguh bermakna aku dapat cuti! Walaupun 1 hari, pastu besok pegi opis, kerja punye berlambak macam sebulan cuti! Pelik aku, padahal sehari jek. Belum lagi betul2 amik sebulan cuti. (rsenye cm sethun punye kerja tertangguh kn?) Tuh la kadang2 takot nak cuti. Tapi orang kate kerja tuh takkan habis, kalau nak cuti tuh, cuti jek! Pedulik situ kan??

Kerja takkan habis. Memang, sebab sekarang semua kejar duit sampai ada yang sanggup lupa apa 'tanggungjawab' dia sebenar. Kadang2 aku sendiri pun boleh lupe, macam mane nak elak yea dalam dunia yang suda penuh 'kesibukan' sekarang nie? Hanya mengejar duit semata-mata kan? Mesti mau untung punya maaa! Hari aku rase lega sangat sebab dapat menghabiskan 'kemarau' yang bertahun lamenye! Nak tau 'kemarau' ape? Nanti tunggu aku cerita kan..

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Biase kalau korang dah tension dengan kerja tuh, buat ape? Ha, menjadi kebiasaan aku kalau kat opis tuh, aku akan merayap2 mengaco segala umat yang ade! Pastu ajak borak, and then gelak kuat2 sampai bos pun boleh dengar! Bos tak leh nak marah dah, yelah. Kenalah paham bila anak2 buah tekanan kan? Gelak kaw2 la, walaupun takde la selawak mane. Saje nak hilang kan tekanan tuh. Ngular-ngular sat kan. Biase la tuh, bos pun kadang2 hilang gak. Takkan nak hadap kerja je kan?

Jadi, ade 1 cerita aku nak kongsi dengan korang nie. Korang mesti penah dengar pasal Polis tahan Budak Kedah tuh kan? Yang polis tuh tanye 'P' mane, lepas tuh budak tuh jawab "Pi jalan2".. Aku rase dah banyak kali dengar yang tuh. Tapi yang kali nie, baru aku dengar!!

Dapat cerita masa duk ngular2 kat luar la kan. Lepak mapley sat, pekena Teh Tarik dengan Roti Bakar. Hu Ha Hu Ha, gelak saje! Seronok rase dapat kluar dari ofis. Tengah duk sembang ramai2, tibe2 ade la sorang engineer tempat aku keja nie. Muke time cerita memang nak serius bai, padahal nak cerita lawak. Kawan aku sorang lagi duk lah cite pasal Polis jumpe Budak Kedah tuh kan? Tiba-tiba dia cakap, yang nie cerita lagi baru..Korang nak tau ape? Macam nie story nya :


Cerita nye bermula, bila Polis sedang membuat 'roadblocks' kat Jalan Sekuang, Batu 2. ( aku hentam jek nie ). Masa tuh agak gelap, yelah dah malam kan? so gelap la. Jadi, ramai jugak la rempit2 yang ditahan..

Dengan rasa curiga nye, tiba2 seorang polis menghala kan lampu suluh nye di hadapan. Rasa macam ternampak sesuatu yang bergerak datang ke arah mereka!! Semua polis sudah siap sedia dengan senjata masing2, mana tau tiba-tiba ada perompak ke hape kan? Dengan penuh kesabaran menunggu, akhirnye penungguan mereka terhenti di situ.!

Rupe-rupenye seorang rakyat Malaysia yang bawak moto tak pasang lampu. Patut la tak nampak. Lalu dengan pantasnye seorang polis menahan!!

POLIS : Berhenti!!Berhenti!!..

PEMBONCENG : Airyakkkkk!! Amaaa...( terkejut!! )

POLIS : Bak snie IC dan Lesen kamo!! ( mke garang baiii )

PEMBONCENG : Japp aaaa..Nah..Complete la sya punya ini lesen hincik..Tak penah buat salah.. ( bt xtau jek )

POLIS : Memang kamo punye lesen nie tak mati lagi. Complete! Tapi saya nak tanya 1 soalan..

PEMBONCENG : Apa hincik?? Tanya cepat laaa...Saya mau balik la nie. Anak bini tunggu kat rumah la hincik..

POLIS : Ehmmm..Kenape kamo tak pasang lampu moto malam2 nie?? Nie dah kira 1 kesalahan yang kamo buat!! Saya kena saman awak jugak!!..

PEMBONCENG : Alaaaaa..hincik!! Macam mana saya mau pasang lampu?? Sini lampu, sana lampu ( tuding jari kat lampu tepi jalan ) Apa macam?? -Buat muke selamber jek jawab gitu-..

( lampu jalan )

POLIS : Ohhh..awak loyar burok yea!! Kejap yea..( polis tuh pun pegi ke van, amik sumthing) 

Lalu Polis tuh pegi ke Pembonceng tuh tadi, dan mencucuk sumthing ke tayar motosikal tuh!! Terus pancit, takde angin dah!!

PEMBONCENG : Aiyarkkk!! Ape pasal hincik buat macam itu?? Macam mana sya mau balik nie?? Saya mau saman sama u..Kurang di ajar betul..

POLIS : Laa...kenape awak risau?? Kan senang jek mau isi balik??

PEMBONCENG :Macam mana mau isi?? sekarang suda malam, kedai moto pun suda tutup!!

POLIS : Alaaaa..ape uncle susah..Sana angin..Sini angin.. Kan semua tempat ade angin?? Amacam sekarang? (hahaha..gelak dalam hati)

PEMBONCENG : !@#%@$^#$^%$&%*^&*

The moral is..jangan la nak loyar burok yea!hehehe

That's all..
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

9 comments:

  1. hahahaha gelak guling-guling, atoiii

    ReplyDelete
  2. hahaha..i loike this!...gle la..nnt nk try wat..keh3...

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha
    lawak lawak
    i like

    ReplyDelete
  4. moral lain: jgn ckp dengan keling

    ReplyDelete
  5. hahahhahahaha...pasal P tu tak pernah dengar lagi..apek tu pon ngok ngek...ok dah lega tak mengantuk kat opis.tak yah pi mapley tapi blogwalking je..haha..ops..jangan bagitau bos!

    ReplyDelete
  6. hahahaha lawak betol!

    pndai gak ek polis tu pn loyar buruk

    ReplyDelete
  7. mintak kesabaran yg tnggi je la bce cerita ni..... nseb baek la sabar itu sbhgn dr iman... ok..terime dgn Jelas nye cerita ni.. thnks ya...

    ReplyDelete

BeSt 4 me: