Saturday, July 16

Malaysia VS Liverpool di Stadium Anfield!

Hari ini membuat hati aku terusik sedikit bila melihat 'kereta' itu tiba di rumah. Teringat-ingat hari-hari yang dilalui bersama rakan-rakan lain apabila melihat 'kereta' itu di depan rumah gua!.  Lu orang nak tau 'kereta' apa yang aku maksudkan tu?  Tunggu nanti next entry yea.

So, hari nie takde dengar cerita pasal perhimpunan haram lagi yea?  Cuma hari ini akan ada ramai yang berkumpul di Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan antara Liverpool menentang pasukan kebanggaan kita semua Malaysia!.  Aku ulang sekali lagi perlawanan di Stadium Bukit Jalil, Malaysia yea dan bukan di Stadium Anfield!...bukan di Stadium Anfield..bukan.


- Ini adalah Stadium Anfield yang tertulis 'LFC' ( Liverpool F.C ) -


- Ini Stadium kebanggaan rakyat Malaysia ( Stadium Bukit Jalil ) -

Nampak kan perbezaan antara 2 stadium ini?  Saje aku nak bagitau perbezaan 2 stadium ini sebabnya nanti takot-takot ada rakyat Malaysia yang tak sedar diri dorang ni duduk di Malaysia tapi lebih menyokong kepada Liverpool.  Sebab pada perlawanan yang lepas antara Malaysia vs Arsenal,  ramai yang memberitahu seperti berada di Stadium Emirates.  Semua merah je sebab menyokong kelab yang diminati berbanding menyokong negara sendiri.  Beza tak kelab dengan negara tu?

Korang tukar la kewarganegaraan korang tu senang cite.  Buat sakit hati je,  sebab tak dapat bezakan antara kelab dan negara sendiri.  Aku pun ada pilihan kelab EPL yang diminati,  tapi takde lah sampai lupa asal usul,  cukup la sekadar menyokong mereka dari kedai mamak or tengok live dekat astro di rumah je,  tak perlu la sampai depa datang ke Malaysia pun nak sokong lagi wey.  Bangga lah dengan team Malaysia kita, support sikit.  Sedar yang kita jugak ada pemain-pemain yang berkualiti!

Jangan di sebabkan team Malaysia kita kurang menyengat,  korang dah berpaling tadah.  Cuba korang bayangkan sendiri keadaan korang bila jadi pemain dan bermain di tempat sendiri.  Tapi penyokong semua menyokong pasukan lain?  Ape rasa?  Rasa hilang semangat tau.

Semoga Harimau Malaya dapat membuka mata rakyat Malaysia sendiri pada hari ini!  Semoga berjaya.  Dan aku nak korang bezakan sikit jersi nak pakai hari ini yea. 


- ini adalah jersi Malaysia yea -


- ini bukan jersi Malaysia -

So, rakyat Malaysia dah dapat bezakan? Antara jersi Malaysia dan Liverpool?  Jadi penuhkan Stadium Nasional Bukit Jalil dengan warna kuning yea!.  Jangan ada lagi yang terasa seperti berada di Stadium Anfield,  sebab semuanya memakai jersi Liverpool.



Semoga berjaya Malaysia! Good luck!~

p/s : harap sangat Malaysia dapat tumpaskan Liverfools...ngeh2...

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

11 comments:

  1. tgk kt astro td tetap penuh dgn warna merah... aduhai...

    ReplyDelete
  2. bukan xnak pakai kuning tu. warna tu kan sensitip skang. takut kne angkut la tu. mari ramai2 pkai jersi biru malaysia. tp nnt korang ingat support chelsea plak kan. ahahahaha

    ReplyDelete
  3. tu la,sebab rmai yang takut pakai kunen depa pakai la kaler merah.hohoh ^^

    ReplyDelete
  4. encik JI : boring tgk sorang2 ke?hehehe

    ReplyDelete
  5. shera : huhu..tau xpe..bju kuning tuh boleh kira..

    ReplyDelete
  6. huda : okeh la..dri kena 4-0 hari tuh..hehehe

    ReplyDelete
  7. nuyu : ye tak ye jgak kan?hahahaha..u get the point there!hehehe

    ReplyDelete
  8. wany : bju kuning mmg sensitip sekarang nie..huhu

    ReplyDelete
  9. hahahaa....mmg dah jd anfield pun smlm...besh gilerrr!!!

    ReplyDelete

BeSt 4 me: