Monday, August 29

Salam Aidilfitri..Maaf Zahir dan Batin..Raya!!

Salam aidilfitri kepada semua umat islam.
Tadi baru 1st tyme tengok orang yang baru memberi pengumuman raya.  Well, aku rasa yang baru ni mesti akan sampai ke anak cucu aku pula nanti.  Sebab yang dulu tu dari kita kecik2 lagi kan?  Punyalah lama duduk atas kerusi tu. Oldtimer tuh.

Sedangkan aku mengunyah kueh-kueh raya yang ada ( belum raya lagi, tapi kueh tu aku sentap dulu! ), tibalah pengumuman raya yang dinantikan.  Kalau dulu pakat berebut dengan sepupu-sepupu yang lain nak duduk depan tb,  tapi sekarang takde dah..Langkah tu tenang je pegi depan tv dan duduk atas sofa.

Dulu ramai-ramai,  sekarang paling ramai pun berdua jek depan tv.  Takpun ber-3.  Maklumlah anak takde lagi. Ok. sambung cite lain....

Mula saja berita bagi ruang untuk pengumuman.  Ketebaboomm!! Ini buat gwa menyirap nie.  Belum sempat pengumuman nak dibuat,  mercun dah bunyi dulu! (Nak marah tak boleh,  dulu waktu kecik-kecik same jugak kan.  Siap pakai mercun buluh lagi.)

Potong stim betul...Nampak gayanye tak payah pengumuman dah lepas nie,  pakai mercun jek.  Kalau agak-agak malam tu bunyi dum..dam..dum..dam..

Besok raya la tu tipah oii...

Jadi sejurus je lepas pengumuman nie, aha berduyun-duyun la sms dan mms bagai masuk ke handphone korang.  Buatnya kalau raya tu lusa? (Rabu),  confirm tak dapat sms malam nie.  Tunda besok malam.  Hampeh..

Sukati lah hangpa nak buat apa pun..  Yang pasti di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua bloggers,readers,followers  dan anonymous.  Minta maaf jika ada salah dan silap sepanjang berblogging ni.  Manusia biasa takkan lari dari membuat kesilapan kan?  Hari nie minta maaf,  besok lusa mesti ada buat silap lagi.

Biasa la tuh..  Tapi kalau kesalahan tu berulang-ulang,  orang pun naik menyampah wey.
Harap semua dapat maafkan aku yea.  Sedangkan Nabi pun ampunkan umatnya,  ape ntah lagi kita ni sebagai manusia biasa.  Dan pada sesiapa yang akan memandu tuh,  hati-hati di jalan raya.  Ingat sikit orang lain.  Laju-laju pun tak lari kampung yang korang kejor-kejorkan sangat tu.
Dan sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada.  Jangan merungut yang kita susah,  sebenarnya ada orang lagi susah diluar sana.  Ingat!!

Selamat Hari Raya...

Nie aku selitkan sikit pengumuman raya tadi oleh Datuk Syed Danial Syed Ahmad :



Sekian Terima kasih..Jom main mercun!

p/s : korang rasa kalau penyimpan mohor besar ni tukar ke orang muda..best tak?

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

3 comments:

  1. selamat hari raya bangbiel.. maaf zahir batin :-)

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya nabiel..

    maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  3. dulu pkcik laen... skang dah laen.. mane pkcik dlu tu yerr?? hehe..
    happy eid :)

    ReplyDelete

BeSt 4 me: