Saturday, August 7

Maut Tidak Kenal Waktu : KISAH 1

Salam pada bloggers2 yang canteq lagi hensem. Jangan perasan lebey, ok!. Di kala hujung-hujung minggu nie la aku ade kesempatan nak update blog ney.  Bulan nie agak kesibukan dengan persiapan raye lagi (beria-beria). Aku takde  bersiap  pape pun sebenarnye, mak gua jek yang sibuk2 sekarang nie.  Maklum la, para perempuan nie kang pantas dan laju jek bab-bab shuping nie. Ye dak??

Tapi dalam sibuk-sibuk bershuping tuh jangan la lupe PAY the zakat pada sape-sape yang rase mampu sangat dah tuh. Sendiri pikir la yea. Jangan lupe ganti puase, sebab dah tinggal beberapa hari saje lagi kita akan menyambut Ramadhan.

Dan pada entry kali nie aku nak mengingatkan sesama kita nie.  Bukan korang saje,  tapi aku pun same jugak.  Ok,  1st thing aku nak tanye, apekah yang paling dekat dengan kita??  Mesti korang dah tau jawapan nye kan? Mati la..  Itulah yang paling dekat sekali.  Kalau tak beringat, sekali dia datang kita tak boleh toleh belakang or bangun balik dan sambung jogging. ( merepek )



Ni cerita yang aku akan kongsi kan dengan korang. Jum bace! :
   Pada suatu pagi berlaku la sedikit perselisihan antara si isteri dan suaminya. Biase la kan,  adat la dalam perkhawinan tuh.  Tapi pada hari itu,  si isteri nak menunjukkan rase protes pada suaminya.  Dia sedikit pun tidak menoleh ketika suaminya melangkah keluar pergi kerja.

Sedangkan pada hari - hari sebelumnya dia akan menghulurkan tangan,  betulkan tali leher suaminya atau kolar baju dan cium tangan suami. ( mesra dia pagi2 dengan suaminya ).  Itulah dia sering lakukan sejak dipesan oleh ibunya.

Namun,  pada hari itu perasaannya sedikit terluka dan itu lah yang perlu ditunjukkan kepada suami.  Itulah yang ada dalam fikirannya.  Si suami pun berlalu lah dengan hampa dan tidak menyangka yang isterinya akan melakukan sebegitu rupa. ( bayangkan la pegi keja, isteri tak cium tangan pun? )

Pada tengahari,  ketika perasaannya masih sebal tetapi menunggu - nunggu panggilan telefon daripada suaminya di pejabat yang berhelah untuk bertanya khabar tetapi sebenarnya ingin memohon maaf tentang pagi tadi. ( Rase bersalah sangat ). Seikhlasnya ketika itu nalurinya ingin benar menutur bicara meluah rindu buat suami tercinta..

Tiba-tiba panggilan yang dinantikan telah tiba..  Telefon berbunyi,  hati berbunga-bunga nak mendengar suara suami tersayang.  Namun jangkaannya meleset sama sekali,  itu bukan panggilan daripada suami sebaliknya panggilan dari balai polis yang memintanya segera ke hospital!!.  Dia perlu datang untuk membuat pengecaman kepada mayat seseorang yang hancur akibat satu kemalangan yang dahsyat.

Dan benar..... itulah sekujur tubuh suaminya yang melangkah keluar dari rumah pagi tadi tanpa menoleh kepadanya..

Yang tak sempat pun bersalaman buat kali terakhir....

Yang hanya memendam rasa cinta yang mendalam...

Yang melangkah pergi buat selama-lamanya...

Isteri itu kini hanya menangis..menangis..dan terus menangis...


p/s : jangan marah tuh ikot sangat perasaan..perempuan bila merajuk pun same..kan bila jadi macam nie, nyesal seumur hidup..

That's all
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"


8 comments:

  1. hmmmm..sedih plak tgk isteri tu xsempat nak mntak maaf.. :(

    ReplyDelete
  2. Herm ajal x kire usie ..
    tu pngjrn buat si is3 le kot ..

    ReplyDelete
  3. waa sedeynye x mo la jadi gitu huh~



    setiap masa yang berlalu semuanya bermakana.. kena hargai selagi ada kesempatan hurmm

    ReplyDelete
  4. itu yang selalu ditakuti..
    terlampau melayan rasa merajuk.. last2 hilang buat selamanya..
    huhuhu.. mintak jauh..
    pasni tak moa marajuk ngan sesiapa dah.. =p

    ReplyDelete
  5. aku xnak jadi mcm tu...nak jadi isteri solehah. heeee~

    cite2 tggi tuh!!

    ReplyDelete
  6. aah betol sgt tu~~ huhu... xkire mase... jadi, sentiasalah berbuat baik supaya kita mendapat pengakhiran yg baik.. huhu


    waa sgt sedih isteri tu x dpt cium tgn suami dye!! hugu

    ReplyDelete
  7. pttnyerr si suami lah yg pujuk isteri tue b4 g keje...xkn isteri je yg kena mengalah...

    ReplyDelete

BeSt 4 me: