Sunday, August 1

WAYANG : The Sorcerer's Apprentice

Rase lame nye tak keluar malam minggu. Bila dah 'terlepas' dari kandang, macam nie lah gayenye. Semua tempat nak pegi. Dah 1 August yea? Tak lame lagi kita akan menyambut bulan puasa!! Pada sape-sape yang tak ganti lagi tuh, bawak2 la ganti yea. 11.8 tau pose! Ingat tuh. Mesti semua pakat cite pasal makanan. Fuhhh, pasni dengo lak bunyi2 mercun..

Ok, nie bukan nak cerita pasal bulan pose. Tapi aktiviti aku malam minggu baru nie. Biase la, nak 'rempit2' dah tak leh, tak larat dah. So, pegi la buat aktiviti yang tidak mencederakan sape2. Tengok wayang la kan? Cuci-cuci mata sikit, shopping..pekena char keow tiau.

Malam minggu baru nie aku lepak kat JJ Bukit Tinggi, 1st aku pegi sane! Caye tak? Tak penah pegi kan, of coz la akan sesat. Aku lahir kat Selangor, tapi tak pernah pegi sane. Tak ke macam pelik jek bunyinye. Sebabkan kelewatan tuh, aku terlepas beberapa scene dalam cite nie THE SORCERER'S APPRENTICE!


Cerita mengenai ahli-ahli sihir, aku tengok lepas cerita Harry Potter meletop2, makin banyak lak cerita2 macam ade kuase-kuase abugin nie.(abugin= Ryu dalam Street Fighter). Pelakon2 nye jugak boleh tahan la, antaranya Nicolas Cage, Jay Baruchel, Monica Belluci, Teressa Palmer dan lain-lain.


Ha, mamat kat atas nie aku rase Jay Baruchel. Dia nie al-kisahnye mewarisi kuase dari Ahli Sihir terhebat dulu la, so dia yang kena bunuh ahli-sihir yang paling kuat dan jahat semasa ahli sihir tuh di lepaskan dari tabungnye. Dari kecik lagi dia nie diburu oleh 2 ahli sihir yang baek nye Balthazar dan yang Jahatnye Maxim Horvath. Dan seorang lagi 'setan' kuat iaitu Veronica.

Dari mula cerita nie aku ingat di akhirnya gempak la sikit. Tapi...Ending nye terlalu sekejap. Permulaan dan pertengahan yang gempak. Tapi ending habis macam tuh jek. Pendapat aku la kan, hero dalam cite nye sebenarnye ialah Teressa Palmer aka Becky. Sebabnye dia la yang dapat menghentikan agenda si Veronica (ahli sihir paling jahat) untuk menghidupkan ahli sihir yang telah mati!

Nak tau macam mane dia hentikan? Korang kena la pegi tengok. Bagi aku scene yang best dalam cite nie bila dorang tukar kereta lame ke kereta berkuasa tinggi baii!!..Kalau boleh nak buat moto aku bertukar jadi moto Gaban tuh ke. Baru cepat sikit pegi keja.

Selit sikit Trailer untuk korang...


p/s : dari 5 bintang..aku bagi 3 jelah..ending tak best.

That's all
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

5 comments:

  1. huu...belum tgk lagi..3bintang ek, ok noted. cam xbest je.xyah la tengok..haha

    ReplyDelete
  2. tak best sgt eiyh??
    baru hajat nak g tgkk

    ReplyDelete
  3. tengok mantra la kalau berani, haha

    ReplyDelete

BeSt 4 me: