Sunday, December 11

NIKON D3100 GADGET IMPIAN SEPANJANG ZAMAN!

Salam semua!!

Aku kembali dengan entry untuk contest yang terbaik tahun ini! Alhamdulillah, blog aku terpilih untuk membuat tugasan ini sekali lagi bersama-sama dengan 103 blogger yang lain.  Dari 114 blogger yang telah mencuba, dan ini adalah yang terpilih. 103 blogger yang hebat-hebat dan memang gadget dorang pun semua mantap-mantap. 

Jadi sebelum terlambat, aku inginkan lakukan tugasan seterusnya.  Iaitu menceritakan apa yang sepesel sangat pasai gadget yang kitorang impikan itu.

Dan seperti yang korang tau dari entry sebelum ini, gadget impian aku ialah NIKON D3100 yang berwarna merah!  Merah yang sama dengan laptop aku miliki sekarang ini.  Selain itu, aku memang dah lama teringin untuk mempunyai DSLR sendiri. (memang dah minat snap2 gambo..tapi takde kesempatan).


Fuhhh..setiap kali aku memandang kamera ni rasa macam terhenti mata nak berkelip-kelip.  Tenung jek dekat lensa kamera tu.  Dengan berangan bahawa aku akan dapat memegang dan memilikinya 1 hari nanti.  Mana tau kan?  Meh aku cerita dekat hangpa biodata pasai kamera nie naa :

Jenis : Single-lens reflex digital camera
Image Size : 4,608 x 3,072 [L], 3,456 x 2,3404 [M], 2,304 x 1,536 [S]
Shooting mode : 1) Single frame shooting mode, 2) Continuous shooting mode: approx. 3fps, 3)  
                                 Self-timer mode, 4) Quiet Shutter Release 
LCD monitor : 3.0", 230,000-dot, low-temperature polysilicon TFT LCD
Autofocus
TTL phase detection by Nikon Multi-CAM 1000 autofocus module with AF-assist (range approx. 0.5-3m); 11 focus point; Detection range: -1 to +19 EV (ISO 100 at 20°C/68°F)
Rasenye cukuplah setakat itu aku kenalkan biodata kamera ni.  Nanti panjang berjelar-jelar,  korang dengan aku sekali duk garu-garu kepala nanti sebab tak paham.  Yang penting pada nama tu DSLR, dan korang dah faham macam mana kamera itu berfungsi dan hasil gambarnye bukan?



 Dan ada jugak aku terjumpa blogger yang mempunyai impian gadget sama warna dengan aku.  Korang terjah sinie yea Myra MJ.

Apa lagi kengkawan bloggerku, korang rajin-rajin la yea komen entry ni, retweet2 kan seberapa banyak yang boleh.  Sebab itu semua adalah markah yang diambil untuk aku lebih dekat lagi dapat mencapai impian ini.  Cewahh.

Last, aku nak ucapkan semoga berjaya pada semua blogger yang melibatkan diri dalam contest yang terbaik untuk tahun ini.  Semoga semua dapat berusaha dengan bersungguh-sungguh yea.

Good luck!!..Walaaahhhhhh~

“Contest Gadget Impian anjuran Denaihati.com ditaja bersama oleh Eizil.comAnarm.neteQurban.comSilver Asia Sdn BhdKedai Kak Siti, Rakan Niaga Al Ansar dan Serverfreak“.
Terima kasih pada dorang sebab memberi peluang pada blogger-blogger untuk mencapai impian gadget dorang!
p/s : rajin-rajin klik dekat button like,retweet dan google +1 tu yea kengkawan.

 p/s lagi : lupa plak gwa nak letak gambaq nie..baru lah semangat sikit nak dapatkan kamera nie..walawey..



 
Pasni aku buat posing macam nie pulak yea? Dan cakap " Di setiap gambar...ada lagu "

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

62 comments:

  1. moga dapat apa yang diinginkan tu..usaha sedaya yang termampu..amin..

    ReplyDelete
  2. all the best nabiel!!!
    kalo da dpt jgn lpe shoot aku satu pic!!hahaha

    ReplyDelete
  3. paihujey :thanks!hehehe..insyallah..

    ReplyDelete
  4. cimot: bleh je!hehehe..nti ko jdi role model aku laa~hehehe

    ReplyDelete
  5. zulaikha:bleh jek..siap bleh snapkan gmbo lgi..lalalala

    ReplyDelete
  6. ze: suka la der..cuma xtnjuk kt blog je lgi..hehehe=P

    ReplyDelete
  7. wah seronoknya , sebenarnya sy ada gak nak camera nih tp nak henpon dulu kehkeh ..apa pun semoga berjaya ye

    ReplyDelete
  8. 1 benda je ak x ske dsr ni
    berat ke main! ahahhaha

    ReplyDelete
  9. dah like :)good luck biel!nikon d3100 nie mmg best!!

    ReplyDelete
  10. erah: thanks yea~..same goes to u,

    ReplyDelete
  11. puanbee: wahhh..hehehe..hrp2 tercapai la yea~

    ReplyDelete
  12. saya pown nak jugak gadget nih :) hehhehe . moga dapat keh ?

    ReplyDelete
  13. hey tQ for the comment kat blog sy. . .
    btw nice post. . . .bile laa kan sy bole dpt gadget nie, , :)

    ReplyDelete
  14. hahah... dslr leceh.. skang dh ad cam compact yg perfomance sama ng dslr... panasonic ng fujiflm... tp harga lg mencekik :(

    ReplyDelete
  15. nak kamera ni! lawa je tengok, merah lagi!:)

    ReplyDelete
  16. datang dan vote untuk anda disini.. :D

    http://kaizenshinobi.com/2011/11/alkisah-gadget-impian-untunglaaa.html

    ReplyDelete
  17. datang dan vote untuk anda disini.. :D

    http://kaizenshinobi.com/2011/11/alkisah-gadget-impian-untunglaaa.html

    ReplyDelete
  18. bestnyerrr.. nak bli gak la.. hehehe.. :p

    ReplyDelete
  19. Gudluck... lawakan.. zety selalunyer tgk dari jauh jer.. nk beli x mampu.. mahal.. hehehehe...!!

    ReplyDelete
  20. goodluckkkk !!!!!!!!!! nanti amik gambar saya eh kalau dah dapat camera ni :P

    ReplyDelete
  21. wahhh menariknya contest ni... goddluck tau biel, nanti kalo biel dapat, take my pic ok! wee~

    ReplyDelete
  22. semoga gadget ni menjadi milik kamu...

    good luck!

    :)

    ReplyDelete
  23. wah...mintak2 awak dapat la ape yg awak nih :)

    ReplyDelete
  24. woha! done! thanks au komen blog saya. :)

    ReplyDelete
  25. woaa teringin nk camera ni jugak.

    neway, gud luck!

    ReplyDelete
  26. ya ya gua da like.. bro. bak camera satu

    ReplyDelete
  27. Semoga Berjaya mendapat gadget impian.

    ReplyDelete
  28. saya ada satu Nikon D3100... tapi, kenapa warna itam? kenapa kenapa?? kenapa??? masa beli tu tak de yang berkaler kaler... kenapa?????? KENAPA??????!!!!

    ReplyDelete
  29. datang mberi sokongan..

    jom support kakyong
    http://www.kakyong.com/2011/11/gadget-impian-kakyongdotcom.html

    ReplyDelete
  30. ...wahhh mmg teringin nak beli...tgh kumpul RM RM,sbb kononya nak jadi food photographer...

    ReplyDelete
  31. wow,cantik warna dia...
    DSLR mmg best..

    ReplyDelete
  32. da like hehe...sgt best camera nikon ni tp xmampu nk beli laa....

    ReplyDelete
  33. m on D5100 :)

    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/rindu-yang-membunuh.html

    ReplyDelete
  34. dh like fb, rt, g+ and komen

    gud luck

    http://yuslianayusof.blogspot.com/2011/11/contest-gadjet-impian-by-denaihati_19.html

    ReplyDelete
  35. gud luck.. sudah klik semua butang... ;)

    ReplyDelete
  36. cantik!suka warna merah juga..:)

    gud luck!!!

    :D

    ReplyDelete
  37. support di hari terakhir.. semoga berjaya

    http://www.kakyong.com/2011/11/gadget-impian-kakyongdotcom.html

    ReplyDelete
  38. woaw !

    btw , gudluck yurp .

    cik Qaseh bw sini sambil follow kamu :)

    ReplyDelete

BeSt 4 me: