Sunday, December 4

WAYANG : HAPPY FEET 2

Selamat datang bulan Disember. Bulan terakhir bagi tahun 2011. Tinggal lagi beberapa hari lagi kita akan berjumpa pula dengan tahun 2012. Masa sekarang memang terlalu cepat, dan makin lama semua orang makin sibuk dengan hal dunia je.  Dalam setahun tu rasanya tak cukup nak kejar semua. Nak buat semua, sebab masa yang singkat.  Walaupun setahun.

Kembali ke tajuk entry aku. Cerita-cerita kartun yang memaparkan karektor yang comel-comel ni memang suka sangat tengok. Bukan apa, sweet je dapat tengok binatang yang comel bercakap.  Tak tau lah nape aku suka sangat.  Maybe sebab suka dengan haiwan yang comel-comel kot macam kucing, arnab, sugar glider ke dan lain-lain lagi la.

Tapi..aku pets pun takde.huh!  Bukan taknak bela, tapi ada sebab kenapa aku tak buleh bela. Geram jugak kekadang tu.

'Happy feet 2'. Memang cerita aku sangat suka, sebab penguin dalam cerita ni sangat comel. Lepas tu boleh nyanyi2 dan menari2 lagi.  Itu rasa geram sangat. Jom tengok apa yang menarik tentang cerita ini.


Ingat dulu cerita masa part 1? Masa tu Mumble masih kecik lagi, dan dia cuba buktikan kaki dia mempunyai keistimewaan walaupun dia tidak mempunyai suara yang sedap.  Jadi pada part 2 nie, dia dah ada anak. Dan anak dia Erik tuh pun mempunyai masalah, sebab sering di ejek sebab tak reti hentak kaki macam Mumble.

Filem ini diarahkan oleh George Miller, pengarah yang sama untuk Happy Feet 1. Antara pelakon yang terlibat Elijah Wood ( Mumble ), Pink (Gloria), Ava acres ( Erik ), Robin Williams ( Ramon & Lovelace ), Meibh Campbell ( Boadicia ), Lil P-Nut ( Atticus ), Brad Pitt ( Will the krill ), Matt Damon ( Bill the krill ) dan ramai lagi lah.

Kisah bermula bila Erik anak kepada Mumble melarikan diri ke Adelie-Land diikuti kawan dia Boadicia dan Atticus.  Dia nak melarikan diri supaya dia tidak lagi berjumpa dengan kaum-kaum dia yang lain di Emperor-Land. Diorang mengikut Ramon sampai ke Adelie-Land, dan bila tiba disana dorang telah menjumpai The Mighty Sven, seekor penguin yang boleh terbang.

Erik dengan kengkawan dia nie teruja lah jumpa Sven dengan harapan dorang nak belajar untuk terbang.  Tapi pada akhirnya, Sven mengaku yang dia bukanlah seekor penguin. Tetapi seekor burung.

Lepas itu, menyedari kehilangan anaknya Erik, Mumble keluar mencari mereka sehinggalah ke Adelie-Land, dan bila dah dapat berjumpa dengan mereka semua dalam perjalanan balik. Sesuatu yang tidak diingini sudah berlaku di Emperor-Land!.

Nak tau apa yang terjadi? Korang kenalah tengok sendiri. Sebenarnya cerita Happy Feet Two nie kureng kick dari yang 1st.  Sebab yang kali ini lebih kepada serius, cuma keseronokan tu datang dari penguin2 yang serius memang comel!.



Ini trailer untuk korang tengok yea. Memang comel semuanya!hehe.  The moral of the story sebenarnya memang menyentuh hati kalau korang perasan.  Sebenarnya pengarah nak bagitau keadaan di Kutub Utara dan Kutub Selatan yang berlaku di atas kemusnahan yang dilakukan manusia sendiri.

Sekian sudah.

p/s: dengor-dengor cerita ombak rindu best yea?

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

No comments:

Post a Comment

BeSt 4 me: