Sunday, November 6

Salam Aidiladha 2011

Salam aidiladha di ucapkan kepada semua umat islam.


Macam biasa, raya korban ni aku tak balik mane pun.  Rumah parents pun dekat je kan.  Jadi memang berpeluang untuk menghabiskan masa on9 sahaja.  Sempena hari raya ini, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha. Selamat menyambut ibadat Qurban dengan sempurna, Insyallah.

Bukan asal raya jek korang melantak dengan sepuas hati yea.  Yelah, sebab masa nie lah makanan banyak kan,  ingat orang lain.  Bukan semua orang dapat nikmat macam korang yea.  Dan selalu lah beringat bahawa ibadah Qurban ini bukan sahaja sembelih binatang,  tapi apa tersirat disebalik peristiwa Qurban itu.

Banyak pengajaran yang kita boleh dapat dari ibadah Qurban ni.  Dan pada siapa yang berkemampuan yang terlebih-lebih tu, boleh la beli lembu sekor dua untuk dijadikan Qurban,  yang kurang kemampuan pun boleh buat sebahagian. Insyallah.

Salam Aidiladha~

p/s : ingat..sebelum darah binatang yang korang Qurban kn tu cecah ke bumi, Allah dah ampunkan segala dosa, dan sebanyak mana darah itu mencecah bumi sebanyak itulah dosa kita terhapus..Insyallah~

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

4 comments:

  1. selamat hari raya adiladha juga untuk anda ~~~

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aidil adha nabiel! :D

    ReplyDelete
  3. happy eidul adha to you too :) and have a blessed eidul adha!

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya aidil adha roti keju. hihihih XD

    ReplyDelete

BeSt 4 me: