Saturday, December 24

Jom Countdown 2012 di Dataran Kemerdekaan Shah Alam!





Tahun 2012 bakal menjelma, macam biasa mesti ada sambutan di tempat-tempat yang 'femes' untuk remaja-remaja, orang-orang tua dan kanak-kanak melihat kemeriahannya. Bermacam-macam rupa bunga api yang diletup-letupkan. Meriah!

Memang menjadi kesukaan semua orang pergi menyambut tahun baru ni, lebih-lebih lagi para remaja sebab dapat 'cuci mata', dapat tambah dosa.  Seronok bukan? " Alaa, macam la kau dulu tak pernah pegi sambut! "..  Memang aku pernah pun pergi sambut, masa tuh hati buta.  Tak sedar lagi kesalahan yang dilakukan.  Alhamdulillah sekarang nak berubah sikit demi sedikit.  Lebih baik ade perubahan ke arah kebaikan dari kau terus melakukan kesalahan yang sama sepanjang hidup kau. Memang tak berbaloi!

Di sebabkan pengalaman yang lepas lah banyak mengajar.  Bukan tak boleh kita nak tengok bunga api tuh, tak salah pergi tengok.  Tapi cara yang kita sambut tuh tak kena.  Melampau-lampau sampai bangsa lain tengok akan tertanya-tanya.. " Islam ke dia nie?? ".  Kalau bangsa lain tanya macam tu, korang mesti marah kan?  tapi lihat pada diri sendiri tu.

Cukup la setakat tu, taknak nak berleter panjang-panjang.  Next time aku akan cerita lebih panjang lagi apa yang menyebabkan sambutan kita tu salah.

Nie aku nak mengajak korang-korang semua nie.  Dari pergi ke tempat-tempat macam tuh dan dengar muzik-muzik yang melalaikan.  Better kita pergi sambut di majlis ilmu. 31 Disember ini sambutan di Dataran Kemerdekaan Shah Alam.




Inilah majlisnye. Starring Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Syed Norhisham, Imam muda Ashraff, Sham Kamikaze dan Zizan Raja Lawak.  Tapi yang menarik sesi soal-jawab antara Ustaz Azhar dan Zizan.  Tak sabar rasa nak tengok.  Jangan risau dekat sini pun korang boleh tengok bunga api, tapi bunga api tuh dari tempat lain lah.

Amacam?  Mana lebih baik?  Korang dah besar dan bijak. Jom kita meramaikan lagi sambutan countdown nie yea.  Semoga dapat jumpa korang disana!!

p/s : korang suka ke pergi tempat yang bersesak-sesak orang dengan bau arak, rokok, pastu dengan budak-budak yang tak tentu arah?

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

11 comments:

  1. anak2 muda sekarang mesti pilih tempat sesak penuh asap rokok tu nabil..diorang mane kesah...


    awalnya dia nak sambut new year...hehe..

    ReplyDelete
  2. huhu..tulah yana,dorang mana nak kesah..budak skrng nie lain mcm skit..huhu..

    saje bg beringat awal..hehehe

    ReplyDelete
  3. unik pengisian nya..nk p laa rasanye..

    ReplyDelete
  4. dataran ni sbelah masjid negeri shah alam ke ? tq.

    ReplyDelete
  5. ouhh. terima kasih ! :) solat tu pon di dataran lah kan ? *sorry byk tanye ;)

    ReplyDelete
  6. hehehe..xpe nur.yup!solat pn dekat situ,tapi ke bwk sejadah sendiri or alas pape ker..better bwk tikar.

    ReplyDelete
  7. ouhhh. okeoke. thanx byk2 nabiel ! =)

    ReplyDelete
  8. salam,nak tanye,ade tak bas yg lalu situ?

    ReplyDelete
  9. salam,nak tanye,ade tak bas yg lalu situ?

    ReplyDelete
  10. Solehin : wslm,rsenye takde lah bas yg lalu situ..huhu..kne pki knderaan sndri.ade bas tpi bas tuh brnti jauh sedikit..dkt kwsn maybank.rse dri situ bleh jln kaki ke sne..tak jauh pn.cuma klu blik lwt tuh,mmg takde bas la..

    ReplyDelete

BeSt 4 me: