Sunday, October 10

Apa Yang Ada pada 10.10.10?

Salam..
Kita dapat bertemu lagi, terima kasih sebab tanpa jemu korang membaca blog aku nie. Korang memang 'ulat blog' la. Selalu orang duk habaq 'Ulat Buku' sebab rajin baca buku kan? Jadi untuk readers, panggil 'Ulat Blog'. Ok tak macam tuh?

Rasenya dari tahun demi tahun orang berebut nak pilih tarikh 'best' untuk perancangan dorang. Dari 01-01-01, sampai lah ke sekarang 10-10-10. Cantik bukan tarikh macam tuh? Aku rase, pemilihan tarikh ni akan berlanjutan sampai ke tahun 2012. Sebab bulan terakhir ialah 12 kan?


10-10-10!!
Memang tarikh nie menjadi rebutan dan pujaan hati masing-masing.  Kalau korang nak tahu,  bila tiba tarikh 'best' macam nie, ape yang akan selalu berlaku?

1st :
Perkhawinan.
  • Orang akan berebut dan selagi boleh adjust kenduri persandingan tuh ke tarikh tersebut.  Supaya dorang senang ingat kot?  Kalau dah sampai jodoh pada tarikh tuh, alhamdulillah la. Mungkin sebab tarikh nie takkan kita dapat jumpa lagi selepas ini kan?  Sebab itu menjadi rebutan. ( Besok pun ada kenduri khawin kawan aku dan jugak Datuk Dr Sheikh Muszaphar dan Dr Halina )
  • Semoga berbahagia lah pada sesiapa yang akan melangsungkan perkhawinan besok.

2nd :
Kelahiran.
  • Uwek..Uwek.. Dapat dah adik baru.  Suka kan?
  • Untuk melahirkan anak nie pun ada gak sampai yang duk pening pikir macam mana nak bajet kuaq anak tuh betui-betui tarikh tuh.  Korang ingat senang ke nak adjust?  Cuba tanya mak abah korang..
  • Perlu perancangan yang rapi dan tepat.  Takde yang tertinggal, so waktu yang dirancang dapat di ikoti.
  • Bertuah pada bayi mana yang dapat lahir pada Tarikh sebeginii.  Jangan sampai dapat nama Sepuloh dah la.
3rd :
Hari Istimewa.
  • Hari Istimewa nie banyak maksudnya kan?  Korang pun boleh pelbagai-bagai kan nak buat macam mane hari tuh nampak istimewa.
  • Bagi hadiah istimewa ke dekat pasangan, kawan-kawan baik korang ke.  Jadi dia akan ingat tarikh nie kan?  Ada ke yang declare relationship korang tuh malam nie?  Tunggu aje kan detik pukul 12, terus saje telefon!
  • Dan pada yang birthdaynya pada hari esok, Happy Bufday yea!  Semoga panjang umor.
Aku rase cukup la setakat tuh,  korang ada nak tambah lagi?  Setakat nie, kat atas nielah yang paling top orang duk berebut.  Mana yang agenda lain-lain tuh maybe sampingan saje la,  takde la se'top' kat atas nie. 
Korang nak buat apa pada 10.10.10 besok?  Aku belum pape dah kena kerja. Adeh.
Jangan lupa besok pada sesiapa yang berada di Shah Alam ada Sambutan Pengisytiharaan Bandar Shah Alam. ( 10-10-10 jugak kan? ).

Kita jumpa di 11-11-11 tahun depan pulak yea?

p/s : korang buat la kerja gila sikit bsok..so akan dikenang sampai bila-bila.

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

5 comments:

BeSt 4 me: