Thursday, October 7

Awak...Ingat Tak Dulu? ( part 2 )




Awak...Ingat tak dulu?
Kalau masa nak pergi mengaji,  mesti kita naik basikal sama-sama.  Awak yang jadi pengayuhnya,  saya tumpang jek kat belakang..Kesian tengok awak bawak saya..Berat..

Awak...Ingat tak dulu?
Bila dah habis mengaji jek,  awak mesti bawak saya pegi kedai runcit Pak Abu.  Selalu jek awak belanja saya aiskrim potong..  Balik ke rumah sambil makan aiskrim.

Awak...Ingat tak dulu?
Awak penah bagi saya Tedy Bear kecik,  awak kata barang tuh menang kat 'Fun Fair'.  Memang awak nak hadiahkan kat saya tanda persahabatan kita..So sweet!
Awak...Ingat tak dulu?
Kita belajar pada kelas yang sama masa Darjah 6.  Ke mana saja kita bersama,  study pun bersama.  Tapi masa result UPSR keluar..Awak dapat cemerlang dari saya..Taniah awak!

Awak...Ingat tak dulu?
Awak selalu pesan..Kita akan selalu bersama-sama susah dan senang sampai ke menara gading nanti..Dari sekolah Rendah sampai la ke Menengah,  kita berada di sekolah yang sama jek.

Awak..Ingat tak dulu?
Awak selalu hadiahkan Novel bila tiba harijadi saya.. Dari kecik sampai la dah dewasa,  awak tak pernah miss nak bagi hadiah.. Selalu ade aje Novel baru, sampai penuh dah Novel dari awak saje.

Awak..Ingat tak dulu?
Awak selalu belikan makanan untuk saya kalau nampak saya busy study masa rehat.  Senyap-senyap jek awak datang library bagi roti. Tapi dekat library tak boleh bawak makanan,  sanggup awak sorokkan dalam poket sebab nak bagi saya.  Terima kasih!

Awak...Ingat tak dulu?
Ade sekali tuh hujan lebat sangat. Kita nak balik redah sama-sama,  awak ada 1 baju hujan jek yang awak punye nak pakai.  Tapi awak sanggup bagi saya pakai, dan awak gayuh basikal dalam hujan-hujan tuh.  Habis basah lenjun!..Besoknya awak yang demam..

Awak..Ingat tak dulu?
Awak selalu datang pada saya bila saya dalam kesusahan atau kesedihan.  Nampak je saya monyok sikit,  awak mesti datang membawa harapan, pujuk saya balik..Berjaya pulak tu!

Awak...Ingat tak dulu?
Awak selalu celebrate saya bila saya dapat keputusan yang cemerlang.  Pegi bawak makan mcd ke,  jalan-jalan ke.  Awak nie memang pencetus semangat saya lah..

Awak...Ingat tak dulu?
Saya penah jatuh terlentang dekat kantin,  masa tu semua orang gelakkan saya.  Kawan-kawan saya pun sama.. Saya malu dan nangis kat situ, tapi tiba-tiba awak datang urut-urut kepala saya yg sakit tuh dan ajak saya pegi dari situ.  Sikit pun awak tak gelakkan saya..Alahai...

Awak...Ingat tak dulu??
Bersambung lagi la kawan-kawan.. Aku taip entry nie sambil layan lagu Yang Sempurnakan Ku by Sixth Sense!....

p/s : tiba-tiba hari ni aku pulak yang jadi ngantok...

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

12 comments:

  1. xde kkasih time2 kecik2..bff ke..
    klu x mst semua nie kne mgena ngan ckin...huhu..

    p/s: nabiel nt nk smbng try dgr lagu soul sister..mst xngantok...hehe..:)

    ReplyDelete
  2. awak..
    dulu ngan skrg laen..
    manusia senang berubah..
    hmm :(

    ReplyDelete
  3. nabil : ang byk mkn paru nie~hehehe

    ReplyDelete
  4. confuseme : okeh!nti biel try dgo~hehehe

    ReplyDelete
  5. cik noor : sya sweet tk?hehehe

    ReplyDelete
  6. NABIEL!!!aku dah berEXCITED bace tadi..tetibe..ouhhhhhh..bersambung lagi..

    keep waiting..

    ReplyDelete
  7. mn smbungan ny nabiel..??
    klu xdpt ilham dgr soul sister tkar dgr lagu blow me a kiss-git fresh lak...^_^

    ReplyDelete

BeSt 4 me: