Saturday, December 31

TOP ENTRY SEPANJANG 2011!(Last Entry 2011)





Assalamualaikum semua.
Rase sekejap sangat setahun, rasa macam baru semalam aku buat blog ni. Rupenye sudah hampir 3 tahun aku berblogging. Punyalah lama, tak sangka bertahan selama tu. Memang tak sangka!!  Walaupun sudah hampir 3 tahun, still banyak perkara aku kena belajar, banyak lagi perkara aku kena improve tentang blog ni.  "Dah 3 tahun, tapi followers baru 1k jek?". Memang sikit, tapi sebenarnya aku tak berapa nak kejar sangat kumpul followers ni.  Masa mula-mula berblogging jek, tapi lama-kelamaan baru aku sedar followers ramai tak penting sebenarnya.  Yang penting pengisian di dalam blog tu. Dan cara nak menarik perhatian orang membaca blog itu lebih penting.

Tak semestinya followers ramai blog itu tak bagus, dan tak semestinya blog itu bagus followersnye ramai. Tapi sebenarnya silent reader blog itu ramai, kita taktau bukan?  Yang penting apa yang kita sampaikan itu ikhlas dan benar, serta menarik minat orang nak membaca.
Dari mula aku memang bukan jenis yang suka nak menaip or menulis. Tak percaya,tengoklah entry aku yang lama-lama.  Penulisan macam budak tak cukup umur jek, yela sebabnya masa tu tak tahu apa fungsi blog nie.  Apa nak ditulis.  Tapi tulah, tak kenal maka tak cinta bukan?  Sikit demi sedikit belajar.  Dari guna 'shot form' sekarang dah 'long form'!  Bila korang dah terbiasa menaip di blog dengan bahasa baku atau penuh penulisannya secara tak langsung bila dekat luar pun korang akan bercakap menggunakan bahasa yang betul.  Tak percaya?  Aku alaminya sendiri derr..

Yang penting kita kena faham, sebab apa kita berblogging nie, apa yang kita nak sampaikan sebenarnya. Ingat segala apa yang kita taip, kita sampaikan samada benar atau tidak, samada ia menyesatkan ataupun tidak, samada ia sebenarnya perkara yang mengundang dosa atau pun tidak!!..semua ini nanti akan disoalkan di hari kita dihisab nanti. Jadi pandai-pandai lah korang bawak diri.  Jangan sampai perkara yang tak sepatutnya ditayangkan,korang tayangkan.

Rasanya tahun 2011 nie aku tidak banyak buat entry seperti tahun sebelum ni, ada penurunan.  Tahun 2011 ni banyak menduga aku sebenarnya.  Banyak sangat.  Permulaan tahun saja dah macam-macam jadi, tapi sekarang alhamdulillah. Aku sudah belajar banyak perkara, dan ini menjadikan aku lebih matang dan berhati-hati dalam hidup nie.  Yang penting kita kena selalu muhasabah diri.

Korang nak tengok entry paling top view aku pada tahun ni? Jom tengok!!


Entry mengenai VIDEO KUCING DIBUNUH!

Ingat tak berita ni pernah masuk dalam berita.  Dan orang tuh dah pun minta maaf.  Aku pun tak tau macam mana entry nie boleh jadi banyak views macam nie sejak akhir-akhir nie.  Takdelah banyak pun kan, 400 lebih jek.  Rasanya blogger lain lagi banyak kot entry view sampai beriban-riban.

Jadi itulah entry aku yang paling banyak view.  Alhamdulillah boleh cecah sampai begitu sekali secara tiba-tiba. Ok, rasanya cukuplah setakat ini entry yang last untuk 2011.  Besok kita akan bertemu di entry yang baru dan di tahun yang baru 2012.  Aku harap semoga tahun ini akan mengubah aku menjadi yang lebih baik,berjaya, dan tabah mengharungi segalanya.  Insyallah kalau diizinkan Allah, mungkin zaman bujang akan berakhir tahun ini. Mungkin ok, aku belum kata confirm lagi..haha

Akhir kata, terus kan berblogging dan semoga korang diluar sana berjaya dan terus membaca dan support blog HEBAT ini yea!  Kita kena selalu katakan blog kita HEBAT, sebab apa yang kita cakap itukan doa?  Jangan sesekali mengatakan blog korang adalah SAMPAH! nanti kalau dimakbulkan? korang pun taknak kan.  Jadi cakap yang baik-baik. Setiap blogger dan blognya yang aku jumpai selama ini memang ada keistimewaan masing-masing dan identitinya.

Semoga semua panjang umor dan kita akan bertemu kembali di tahun hadapan. Insyallah. Bye!  Good Luck for u all.  Tingkatkan ilmu berblogging, jangan malu dan segan untuk menimba ilmu.

p/s: amacam? nice tak entry aku?
 
p/s lagi : jom kita beramai-ramai join Ustaz Azhar malam ini dengan kempen anti-zinanya!

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

6 comments:

  1. smoga maju jaya dgn blog =) untk thun2 akn dtg :)

    ReplyDelete
  2. 2012 bakal menjelma,

    bila nak kawen bangbiel?

    wakaka

    ReplyDelete
  3. amacam ceramah ustaz azhar idrus malam tdi....??

    heppy new year nabiel !!!

    jemput menfollow blog akak ..

    heheh

    ReplyDelete
  4. salam kenal,,sukses yahh dengan postingan nya
    happy new year

    ReplyDelete

BeSt 4 me: