Saturday, May 8

BILA CHENTA SUDA HANGIT! ( part 2 )

Aha! Aku rase suda berkurun lame aku nak menyambung kan cerita nie. Tapi disebabkan banyak lagi yang lebih penting dan tidak perlu aku memerah otak, jadi aku buat mane yang patut dulu la. Pada yang request supaya entry nie disambung dulu, mintak maap banyak2 yea..baru sekrang aku nak buat. Bukan bz, tapi suke menyibukkan diri!miahaha.

Rase2 macam dh lame sangat tak update blog nie, risau plak kot2 ade yang lari nanti. Nway, time kaseh pada yang ada singgah blog aku nie hari2, wlpun dh stat jarang-jarang aku hapdet. Yelah, sekarang nie dah jaoh dari rumah, nak kena ke CC plak pasni! (xske CC, dum..dam..dum..dam..bnyi CS..adehhh..) bukan ape, kalau maen tuh just bnyi kat pc takpe, nie siap sorak2 ngan kawan2 lagi..contoh macam nie :

BUDAK SENGAL 1 : Weyyy!!ko pegi cari kat tempat dia!!
BUDAK SENGAL 2 : Kat blah mane??? (memang jerit kuat bai)
BUDAK SENGAL 1 : Allaaaaa..depan jek lagi bodoh! ( lagi kuat! )
*TAMAT*

Okeh, cukup la tuh..aku bukan nak cite pasal CC nie. Korang paham2 jek la kan? Nak buat entry pun tak senang.haha..
( okeh..still gambar yang dulu aku pki )

Kalau tak silap aku..sekarang yelah situasi ke-6. so? jum jengah yea! :
SITUASI 6 :
 Nak pegi mane pun berdua-duaan, walaupun dalam tempat gelap!haha..tapi??
( gambar hiasan )
Kalau mule2 bercinta, time ajak berteman nie memang no 1! Pantang di ajak, laju jek..Kadang2 belum sempat bukak mulut..dah ofer diri nak teman! Okeh, masa mula2 bercinta macam nie :

Awek : Hye awak!ngah wtpe tuh?/
Balak : Hyeee.! saya baru teringat2 pasal awk!, dah tepon dah..(amik ati nie)
Awek : Allaaaa, ye ke?pandai saya kan?ehmm..awk free tak ari nie?
Balak : Yelah awk mmg pandai! Free!! nak ajak kuar ke?
(pdahal tadi dh janji ngan mak nak teman pegi pasar)
Awek : Ehmmm.nak ajak awk temankan sya pegi pekan sat..beli stokin! (haha..saje jek aku letak stokin)
Balak : Okeh! sekarang jugak saya siap! Tggu tempat biase yea..

Si balak pun siap2 la kuar dgn tergopoh2..Tiba2 :
Mak : Kamu nak ke mane plak tuh??
Balak : Nak kuar jap mak!
Mak : Sape nak temankan mak ke paso nie..
Balak : Erk..Ala, mak ajak la mkck sebelah umah nie..
VROMMMM..terus stat moto dan blah..

Itu kesah semasa ngah hangat bercinta..bler dah lame?? :

Balak : Hye awak!!..ngah watpe tuh??
Awek : Hye...ngah panjat pkok kelapa..(padan muke ko..haha)
Balak : Erk..ade lak pagi2 panjat pkok??
Awek : Dah tuh??baru bangun la..ape ke bangang soalan ko nie ( dlm ati la )
Balak : Saje tanye..awak free tak ari nie??
Awek : Free jugak..npe?
Balak : Ehmmm..saya nak ajak awk kuar la..pegi pekan japs..
Awek : Alaaaa..sya malas la wak..nak ngemas umah laa! (cbuk la dia nie..aku nk on9 pun tak sng)
Balak : Okeh..takpela wak ( yesss..bleh aku kua ngan awek laen )


Ehmmm..bila dah hangit tuh, macam2 leh jadi..Kemungkinan yang perempuan nye boleh curang, lelaki pon same kan? so, jum kita ke situasi ke -7!

SITUASI 7 :
Orang kate, menunggu tuh 1 penyiksaan? betul ka? tapi aku rase mungkin tersiksa bagi orang yang tak penyabo kan? 5minit pun dah lame rasenya. Korang rase sape yang paling tidak penyabo?? Lelaki or Perempuan?? Jum jengah :

Mase mula2 bercinta :
Boys : Awak...saya jumpa awk kat tmpat biase yea?
Gurls : Oke awk!!tggu yea..kejap jek tau..!

Setelah menunggu hampir 1 jam 1/2!!
( gambar hiasan )

Boys : Awak..kat mane?jgn buat saya risau..(knon2 la)
Gurls : Dah nak sampai awak..
( perempuan tuh pun sampai la..dengan cunnye! )
Boys : Ehmm..sampai pun!
Gurls : Lame ke awk tgu??(dgn selamber leh tnye ag)
Boys : Takdela lame sangat..takpe, untuk awak..
Gurls : Soriii..biase la pompuan kn nak solek2..

Lelaki penuh kesabaran ke?? Tengok orang kot..tak pun tengok masa..kalau dah selalu lambat, memang meletop lah kan?

So, bila cinta tuh dah hangit :
Gurls : Awak..saya tggu kat tempat biase yea..=)
Boys : Okeh awak..( kali nie lelaki tuh nak uji pompuan nie )

( Setelah 15 minit perempuan tuh menunggu )
Gurls : Awakk..kat mane??lambatnye!
Boys : Jap2..nak sampai dah nie..sabo ler..
Gurls : Sabo2..pale otak awak la..dah dekat 15minit nie..
Boys : Aikk..marah?baru 15minit?
Gurls : Takdela..tak marah..
( gambar hiasan.agak kuang ajo kalau macam nie )

Sampai jek lelaki tuh kat tempat yang dijanjikan.
Gurls : Awak..apsal lambat sangat nie?pot..pet..pot..pet..pot..pet..
Boys : Awak baru tggu saya 15 mnit jek wak..nie pun bru skali sya lmbt..
Gurls : Awak jgn nk ngungkit2 yea!!ishhh..
*TAMAT*

Rase2 sape yang kurang penyabo?? Kebanyakkan perempuan ek? sebab dorang nie tak suka menunggu kan? walaupun dia sendiri penah lambat berjam-jam!..Lu pikir la sendiri yea?

SITUASI 8 :
Kena marah? korang rase suka ke bila kena marah? semua orang tak suke kan? takpun dapat bf yang memang pemarah..Mula-mula is ok la, tapi lame2 tuh sampai tangan pun naek ke muka. Macam mane tuh? sekarang kan banyak kes pukul memukul nie..adehh.. Minta-minta dijauhkan la sifat2 macam tuh kan?
So, untuk situasi ke-8 nie, jum kite jengah lagi :

Masa mula-mula berkhawin..(sekarang dah masuk bab kawin dah!)
Ayang : Abang..malam nie ade pegi mane2 ke?
Abang : Ade, nak pegi umah si MAN ( bkn name sebenar ) kejap..ade hal sikit.

Ayang : Alaaa..tiap2 malam ade jek program..tak yah la kua mlam nie..
Abang : Allaaa..xleh la yang, abg dah janji nie..( pdahal baru mlm nie jek nak kuar )

Ayang : Alaaa, bkn slalu bang..bleh yea?'manje2' malam nie..(bhye nie.hehe)
Abang : Okeh! cancel kuar malam nie!

Setelah tiba 5 tahun berkhawin :

Ayang : Abang malam nie ade pegi mne2 ke?
Abang : Ade laaa..nak pegi minum kopi kat kedai wak jap..

Ayang : Alaaaa..dah tiap2 hari kua nie..siang keja, mlm kua lagi..
Abang : Eh..sukati saya la nak pegi mane pown..awk sibuk nape? ( yg nie btul, tiap2 hari kua )

Ayang : Eh..sya nie isteri awk..klu bkn dgn awk sya nk bermanje, dengan sape lagi?
Abang : Isshh..dh buang tebiat ke ape ko nie? dah tua2 nak manje lagi..

Ayang : Abg nak kua sangat nie npe? ade pompuan laen ke?
Abang : Ko cakap baek2 sikit! jgn bagi aku naek darah..
Ayang : Alaaaa..memang betul kan?......( tak dan abis ckp dah kena penampor )

Haaa..kan dah, zaman sekarang nie silap2 bukan penampor jek, siap sekali dengan sepak terajang pastu patahkan kaki macam tackle dalam bola EPL tuh..kan?kan? Orang kate lelaki zaman sekarang banyak yang dayus..Betul ka? tak tahu la nak cakap ape kan..Kadang2 situasi tuh tak kena kat kita, so kita tak tau ape sebenarnye perasaan dorang masa buat macam tuh..

Jadi, sekian la setakat nie. Rase dah panjang dan berjelar2 cite aku nie! Aku buat entry macam nie, bukan nak salahkan sape2 or nak tunjukkan mane yg lebih bersalah. Tapi more pada pengalaman sendiri dan hasil luahan dari kawan2 aku nie..

p/s : bagi kaum2 wanita tuh, sila2 uji pasangan korang tuh..lagi bab marah2 nie..=)

p/s : bagi sape2 yang belum baca part 1..sila klik snie yea BILA CHENTA SUDA HANGIT!

That's all..
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

5 comments:

  1. hahaha...nabil jgn hangit sudah la...lalalal~~

    ReplyDelete
  2. gerun beb.. fasa perubahan sentiasa berlaku

    ReplyDelete
  3. hahhaha...entri ko mmg olweyz the best la nabiel.
    i like!!

    ReplyDelete
  4. muahahaha..nsib aku tak macam atas2 ni.wakaka

    ReplyDelete
  5. HAHA ! ble da berubah . clash lah jawabnya . HAHA! ms kapel intan payung . dah hangit . carut2 sume kuar . opss ! i bkn gitu nyah !! HAHA !

    ReplyDelete

BeSt 4 me: