Monday, July 12

LAWAK : Awak boleh main pada hari "S" saje?

Salam..fuhh..Berjaya gak update pasal Gathering hari tuh. ( tak habis ag cite nie ). Cukup la tuh, kang ade yang sampai takleh tido malam sebab tak dapat nak pegi. Jadi bagi menghiburkan hati korang yang lara tuh, meh aku nak story cerita lawak nie. Lawak kalau korang gelak la, kalau tak gelak tuh maybe ade sumthing urat gelak korang yang putus. Baek pegi check! Jahit balik..Pastu boleh sambung gelak ok?

Cerita nie aku dapat masa duk ngulor. Biase la, tension dengan kerja kan? Mesti ade buat "perangai" sikit. Time tengah kumpul ramai2 tuh la, aku dapat al-kisah berikut. Memang banyak cerita yang ade, tapi aku 'pick' yang nie la.


Cerita nye macam nie. Al-kisah sepasang laki bini yang baru kahwin. Baru sangat2 la, so nak dijadikan ceritanye biase la kan orang baru kahwin. Baru dapat rase tido sebilik dan sebantal, sekatil dan sebagainye la. Pendek kate semua bersame la! Jadi keinginan untuk "bergusti" dengan si isteri tuh meluap2 la kan! Takkan nak tengok jek bini sendiri. Seminggu takde 'rest' bai..'Bergusti' jek.

Tiba-tiba pada 1 hari tuh, kejadian yang tak disangka berlaku. Tengah-tengah 'kesedapan' tuh, tiba2 si laki nye sakit-sakit dada. Dan terus sakit sehingga tidak berdaya untuk meneruskan 'perjuangan'. Tamat la distu, keciwa la si isteri dan laki nye. Si suami pelik, macam mane boleh sakit, padahal dah telan macam2 dah. (kire nak kuat sangat la nie). Tapi si suami tidak berputus asa. "Aku mesti jumpe doktor besok!" (katenye dalam hati).

Keesokan harinye, seperti mane yang dijanjikan dengan semangat yang ade. Dia pun pergi ke klinik sakit Tuan. Masuklah si suami ke klinik tersebut :

Doktor : Iye encik. Ade ape boleh saya bantu??

Suami : Ehmm..doc, saya nie baru kawin. Biase la kan orang baru kawin nie mesti nak 'lebih2' sikit ngan isteri tuh, yelah baru lagi. Fresh lagi tuh! Tapi semalam ade masalah sikit...

Doktor : Masalah ape tuh encik? Tak tahan lame ke?

Suami : Bukan doc, masalahnye tiba2 semalam sakit dada. Terus saya tak 'larat' dah. Moral down habis!

Doktor : Sakit dada? Berape kali seminggu setakat nie awak dengan isteri awak tuh 'bergusti'?

Suami : Ehmm..biase la doc seperti yang saya cakap tadi, baru lagi kan? so, hari-hari la!!=)

Doktor : Huh, kenapa sampai hari-hari? Saya rasa dah efek pada jantung awak nie, jadi awak kena kurangkan. Mungkin dalam seminggu tuh 2 kali jek. Boleh?

Suami : Aduhh doc, takde cara laen ke? 2 kali jek? Mane tahan bai..Ade hari-harinye ke doc?

Doktor : Ehmm..Macam nie la, kamo nak cepat sehat tak? so, ikot cakap saya. Awak hanya boleh 'bergusti' hanya pada hari yang bermula dengan Huruf 'S'! (of coz la Selasa dan Sabtu).


Suami : Huruf 'S'!!..Okeh doc, saya akan cube ikot nasihat doc dan tengok keputusan nye macam mane yea?

Doktor : Baeklah, saya harap awak boleh bagitau saya keputusannye lepas nie.

Jadi, si suami pun buatlah seperti yang di nasihatkan. Hari demi hari, minggu demi minggu. Tiba la pada suatu saat dimana ketika itu si suami tidak lagi dapat menahan. Sebab pada hari itu (khamis malam jumaat), bininye baru jek habis 'bendera jepun'. 'Kebuluran' la jawabnye si suami sebab dah tunggu berminggu2.

Dengan 'romantik'nye si suami pergi memujuk isterinye untuk beradu. Dan korang bace nie yea :

Suami : Yang, jum ikot abang..

Isteri : Pegi mane plak bang malam2 nie?

Suami : Alaaa..macam biase..(duk ngendeng2 dh)..

Isteri : Tak paham la bang..

Suami : Awak ikot jelah sya masuk bilik sekarang. Ade 'wayang' sikit. Macam tak biase awak nie, kan selalu time2 nie lebih afdal. Lagipun dah lame abang 'puasa' nie.

Isteri : Ohhh..ok2!! Tapi kan abang dah lupe ke ape doktor cakap? Malam nie malam ape yea bang?

Suami : Lahhh..awak nie..malam nie malam SUMAAT La!!! (teros tarik tangan isterinye masuk blik).

Dah cukup setakat tuh, dalam bilik tuh takkan gua nak cite. Lelaki kan? Bila dah tak tahan tuh, malam JUMAAT jadi malam SUMAAT!

p/s : jage la kesihatan anda dengan baek..hahaha

That's all
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

14 comments:

  1. banyak btol pengajaran aku dapat.....ahaha

    ReplyDelete
  2. nabieeeelllll.......citeeeee neeeehhh.....x lawaaaakkkk poooooonnnnn??????
    hahahahha.....aku da cakap panjang2 da neh. adeh.....aku bwh 18 boley ke bace entry ko biel?
    ekekkekekekkeke~

    ReplyDelete
  3. cisssssssss lusah lusah.. ekekekek

    ReplyDelete
  4. baca banyak kali pun tetap lawak ekeke....

    ReplyDelete
  5. ryn : xlawak..ko jgn gelak!hahaha~ko xckup umo ag ke?huhu

    ReplyDelete
  6. huhu...baru je mlawat blog ni...mmg lawak!!! huhu

    ReplyDelete
  7. hooo ghitu ea.. satu ilmu utk aq ah

    ReplyDelete

BeSt 4 me: