Saturday, July 10

WAYANG : THE KARATE KID ( REVIEW)

Salam..Korang penah pegi wayang? Mesti penah kan? Agak-agak la korang ingat tak masa bila 1st time korang jejak kaki ke punggung wayang? Aku ingat lagi, kalau tak silap aku masa umo 8 tahun kot ( belasah jek ) tapi seingat aku masa tuh kua cite ISABELLA tuh? Yang kumpulan SEARCH nyanyi tuh kan..Time tuh la 1st aku pegi. Siap bawak botol ayak lagi tau! Tak caye? pegi tanye mak aku. Rase tajuk cerita tuh Isabellah kot..aku pun ingat-ingat lupe lorr=)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okeh, baru-baru nie aku pegi jengah wayang sat. Biase la, gaji baru masuk bai. Buat ape lagi? Movie time!!.
Tau cerita Karate Kid? Aku ingat macam tak best cerita nie, manalah tau cerita nye kesinambungan dari yang dulu punye kan? Tapi dah kawan2 aku cakap best gila, siap orang dalam wayang boleh bangun tepuk2 tangan. Gelak ketawa..Suka-suka..dan selebihnye la. Oleh sebeb tuh ler, aku gagahkan diri gak tengok. Mane la tau, time aku tengok tuh ade gak orang bangun tepuk2 tangan kan? Tapi takde pun..semua buat selamber jek..So, sekarang aku nak "short-form" kan cite nie sikit kat korang yea.

( Karate Kid 2010 )

Ini sebabnye kisah seorang budak yang berpindah ke China. Ikot mak dia la. Jadi bila sampai tempat baru. Biase la, bahasa laen..budaya pun lain kan? Jadi agak amik masa la nak sesuaikan diri tuh. Ape yang jadi pada budak nie sebenarnye dia nie selalu kena buli dengan budak2 kat sane. Sampai takot nak pegi skola. (lupe nak cakap budak nie anak Will Smith tuh!).

And then, 1 day dia cari pasal dengan budak2 samseng nie. Budak2 nie memang terer kungfu la. Segala macam lipat-ketupat dia tau. Nak dijadikan cerita pada hari yang dia dipukul nie, Jackie Chan datang tolong..(wachhhhaaaa!!). Dari situ dia tengok Jackie Chan nie pandai berkungfu, bukan hanya tukang paip jek. Jadi dari situ, dia mintak la Jackie Chan ajarkan dia kungfu. Dah, cukup setakat tu aku cerita yea! Amacam suspen tak? Boleh ke aku jadi promoter cite wayang?haha

Kalau korang tengok cerita nie, time finishing dia masa pertandingan kungfu tuh, ade macam cerita Karate Kid yang dulu tuh. Betui..Cuma kali nie yang Jade Smith nie guna cara ular plak.! Kalau yang dulu tuh pakai cara helang kan?


( nie yang dulu-dulu punye..kan gaya Helang tuh? )

( nie masa final battle..aku ingat lagi sampai berdarah gak la mulut mamat tuh )

( nie dari scene cerita yang terbaru..aku cari gak masa dia lipat ke belakang tuh..tak jumpa2 la)

( nie gua saje letak..sebab suke tengok muke Wenwen nie-amoi baju oren )

Cumel wey Wenwen nie. Tak caye korang pegi tanye dia. Aku rase macam cerita tuh dah nak habis, kalau tak sempat pun. Download jek kat internet. Nak aku buatkan cd untuk korang pun boleh. (bisnes nie!).

p/s : Ehmmm..rase2 lepas nie nak tengok Ong-Bak 3 lak..sape nak teman?

That's all
"FRIENDSHIP IS PRICELESS"



1 comment:

BeSt 4 me: