Wednesday, January 25

Masih Sempat kah AKU?


Masih Sempat kah AKU untuk menghadapi hari esok..

Masih Sempat kah AKU untuk menunaikan solat yang sempurna..

Masih Sempat kah AKU untuk menqada semua puasa yang ditinggalkan..

Masih Sempat kah AKU untuk membayar zakat yang tidak ditunaikan..

Masih Sempat kah AKU untuk meminta maaf pada kedua ibu bapa ku..

Masih Sempat kah AKU untuk meminta maaf pada semua orang..

Masih Sempat kah AKU untuk menghafal Al-Quran..

Masih Sempat kah AKU untuk berzikir hari-hari demi mu Ya Allah..

Masih Sempat kah AKU untuk menebus segala dosaku pada mu Ya Allah..

Masih Sempat kah AKU untuk berselawat ke atas mu Ya Rasulullah..

Masih Sempat kah AKU untuk bertaubat..

Masih Sempat kah AKU untuk menjadi kekasih mu Ya Allah..

Masih Sempat kah AKU untuk menutup segala aib ku di dunia ini..

Masih Sempat kah AKU untuk berbakti pada kedua ibu bapa ku...

Masih Sempat kah AKU untuk menghabiskan hidup ku beribadat pada Mu Allah..

Masih sempat kah kita sahabat-sahabat?  Dalam ISLAM tiada istilah terlambat selagi kita masih bernafas.  Terlambat bila nyawa kita di tarik oleh MALAIKAT MAUT.  Selagi kita bernafas, mampu berlari, mampu makan, mampu berjalan di atas muka bumi ini, bermakna pintu taubat masih terbuka lagi untuk kita.  Allah tu Maha Pengampun.  Minta lah pada Dia.

Bertaubat lah selagi belum terlambat.  Muhasabah diri kita sebelum tidur tu.  

" Adakah aku perbanyakkan tidur atau perbanyakkan amal ibadat dalam hidup aku? "

Jangan terlalu cintakan dunia.  Kejarkan hal duniawi yang hanya sementara.  Sehinggakan kita LUPA, ALPA dan LEKA.

Renung-renungkan.

Ingat sahabat-sahabat. Maut tidak akan ditangguh-tangguhkan. Begitu jugak dengan hari Kiamat.

p/s : hope korang sedar. termasuk diri sendiri. Amin..

3 comments:

  1. takot la tgk gmbr tue...xlena tdo mlm nie...huhu

    ReplyDelete
  2. mulakan lah dari sekarang. muhasabah diri dan istiqamah. itu yang sebaik nya.

    ReplyDelete
  3. maaf lambat follow blog anda.. saya dah tunai kan janji saya.. salam perkenalan dari mycherita.. :)

    ReplyDelete

BeSt 4 me: