Tuesday, September 14

Maut Tidak Kenal Waktu : Kisah 3

Salam aidilfitri..
Dah mula dah ramai yang menguploadkan gambar raya kat facebuk.  Betul tak?  Aku jugak tidak ketinggalan.  Yelah, kat facebuk pun nak merasa kehangatan raya tuh.  Ada yang hari-hari tukar, sebab baju banyak kan? so takkan nak tunjuk 1 jek..Rugi rasenya.  Biarkan la mereka disitu, asalkan bahagia.

Di hari raya nie, banyak sangat cerita sedih kat televisyen.  Cerita seram pun terikut sama.  Dekat blog cerita pasal raya,  ramai yang tak mau melepaskan peluang untuk ceritakan pasal raya masing-masing.

Aku nak bagi cerita sedih sikit, boleh na?

Cerita ni mengisahkan sepasang suami isteri yang baru berkhawin.  Selang beberapa lama selepas mereka berkhawin tuh, dorang pun pindah ke rumah baru.  Biasalah,  rumah baru tak banyak perabot lagi kan?  Tapi mereka nie memang kuat menabung.  Rajin menabung bersama-sama.

Pada suatu hari, berkat dari menabung itu juga mereka telah berjaya membeli sebuah mesin basuh.  Yang telah lama di inginkan oleh si isteri.  Setelah sekian lama mereka membelek-belek model itu, akhirnya tertunai juga hasrat untuk membeli.

Ketika lori yang menghantar mesin basuh itu pulang,  mereka berbalas senyuman.  Terpancar kepuasan mereka apabila mampu memiliki apa yang diidamkan selama ini.

Si isteri mencuba buat pertama kali mesin basuh itu di bilik air,  tiba-tiba ada kerosakan pada bahagian dalam mesin tersebut.  Suami yang penyayang ni segera datang membantu.  Dengan sedikit kepandaian dalam bidang elektronik dia membuka bahagian motor.

Tiba-tiba terdengar jeritan kuat suami.  Isteri segera meluru,  di hadapan matanya dia melihat bagaimana kekuatan arus elektrik sedang menyentap-nyentap tubuh suaminya.  Sesaat itu suaminya rebah di kaki mesin basuh, darah keluar dari mulut,  mata dan rongga telinganya,  tubuh itu kaku dan tidak bergerak lagi.

Si isteri tergamam dan hanya mampu melihat... Mesin yang mereka impikan itu rupanya tidak sempat pun membasuh baju suaminya..Sekian..
 
p/s : maut tuh memang dekat sangat..

"FRIENDSHIP IS PRICELESS"

10 comments:

  1. emm betul2, semua dok upload pic raye...meriah

    btw tu kisah betul ke? mmg kesian, tp ajal kita siapa yg tau selain ALLAH

    ReplyDelete
  2. meremang dni baca... sedih sangat. sobss... sian laki dia

    ReplyDelete
  3. uih..nape cite sedih ni nabiel.
    huhu!

    ReplyDelete
  4. huhuu~cite macam tergantung.. tp memang sadis :(

    ReplyDelete
  5. ajal maut hanya Dia yang tahu..

    ReplyDelete
  6. be careful sgt2 ngn letrik..bahaya..aq sgt fobia mse kecik2 pnah kne skali tp nseb baek xkuat sgt letrik tu..tp efek skrng, aq sgt sensitip ngn brg2 letrik..

    "mati itu pasti.tak mengenal senioriti.bila2 saja boleh jadi.bersiap sedia la wahai diri."

    ReplyDelete

BeSt 4 me: